Είναι αποδεκτό πλέον πως η Τέχνη στην αρχαία Ελλάδα αποτέλεσε τον ορισμό της Ομορφιάς για τον αληθινά πολιτισμένο κόσμο. Και σε ένα άγαλμα μόνο έχει κανείς την δυνατότητα να διακρίνει το υψηλό επίπεδο της αρχαιοελληνικής αισθητικής. Για μένα είναι η μοναδική αισθητική στον κόσμο όπου το ιδεατό με την απλότητα ,όχι μόνο συβαδίζουν,αλλά ταυτίζονται. Είναι μια θεία σύλληψη αυτή που στάλθηκε εκείνη την εποχή στους εμπνευσμένους Έλληνες με σκοπό πανανθρώπινο.
Ο Ίαν Τζένκινς,ένας πολύ ιδιαίτερος άνθρωπος,που είναιέφορος του τμήματος Ελλάδας και Ρώμης του Βρετανικού μουσείου έχει μελετήσει και έχει γράψει εκπληκτικά βιβλία για την Ομορφιά στην αρχαία Ελλάδα. Έχει παρουσιάσει και πολλές σχετικές ομιλίες στις οποίες το κοινό τον παρακολουθούσε έκπληκτο.Αυτός λοιπόν,ο Ίαν Τζενκις,είπε χαρακτηριστικά:''Οι Έλληνες ευήυραν τα άνθρωπινα όντα''. Θεωρώ πως είναι υπέροχη και περιεκτικότατη αυτή η σύντομη δήλωσή του,καθώς τα λέει όλα. Καθιστά σαφές πως μέσα από την ομορφιά των αγαλμάτων μπορεί κανείς να μελετήσει όλα εκείνα που γέννησε η ελληνική σκέψη: τον επικό λόγο,την μυθολογία,την τραγωδία,την φιλοσοφία το μέτρο,την δημοκρατία και τόσα άλλα.
Παραθέτω επίσης κάτι εξαιρετικό που έγραψε η εφημερίδα Guardian:''από τα σπάνια μπρούντζινα αγάλματα που βρέθηκαν στην θάλασσα, μέχρι τ'αγάλματα των θεών που ήταν μια χιλιετία μπροστά από τον χρόνο τους,η αρχαία ελληνική τέχνη είναι μαγική,ζωντανή και επιβλητική.' Έτσι είναι . Οι τραγωδίες του Αισχύλου,του Σοφοκλή και του Ευριπίδη εξακολουθούν να παίζονται μέσα από το πάθος που έχει εμποτίσει τα αγάλματα.
Στην αρχαία Ελλάδα ,όσα αγάλματα απεικόνιζαν θεούς δημιουργούνταν από καλλιτέχνες μυημένους σε συμβολισμούς-και συνήθως με την εποπτεία κάποιου ιερέα της αντίστοιχης θεότητας.Έτσι αποτυπώνονταν στο άγαλμα μια γλώσσα μυστηριακή,που σήμερα έχει ξεχαστεί.Αυτή η ''γλώσσα'' μπορούσε να μιλά κατευθείαν στο υποσυνείδητο του θεατή.
Επιπλέον η λέξη ''Τέχνη'' προέρχεται από το ρήμα ''τίκτω''=γεννώ.
Προφωνώς πρόκειται για εκείνην την Ομορφιά που γεννιέται από τον ανώτερο θείο κόσμο .Συνεπώς τ'αγάλματα είναι ένας ύμνος στον θείο κόσμο.
---αγγελική--
Ο Ίαν Τζένκινς,ένας πολύ ιδιαίτερος άνθρωπος,που είναιέφορος του τμήματος Ελλάδας και Ρώμης του Βρετανικού μουσείου έχει μελετήσει και έχει γράψει εκπληκτικά βιβλία για την Ομορφιά στην αρχαία Ελλάδα. Έχει παρουσιάσει και πολλές σχετικές ομιλίες στις οποίες το κοινό τον παρακολουθούσε έκπληκτο.Αυτός λοιπόν,ο Ίαν Τζενκις,είπε χαρακτηριστικά:''Οι Έλληνες ευήυραν τα άνθρωπινα όντα''. Θεωρώ πως είναι υπέροχη και περιεκτικότατη αυτή η σύντομη δήλωσή του,καθώς τα λέει όλα. Καθιστά σαφές πως μέσα από την ομορφιά των αγαλμάτων μπορεί κανείς να μελετήσει όλα εκείνα που γέννησε η ελληνική σκέψη: τον επικό λόγο,την μυθολογία,την τραγωδία,την φιλοσοφία το μέτρο,την δημοκρατία και τόσα άλλα.
Παραθέτω επίσης κάτι εξαιρετικό που έγραψε η εφημερίδα Guardian:''από τα σπάνια μπρούντζινα αγάλματα που βρέθηκαν στην θάλασσα, μέχρι τ'αγάλματα των θεών που ήταν μια χιλιετία μπροστά από τον χρόνο τους,η αρχαία ελληνική τέχνη είναι μαγική,ζωντανή και επιβλητική.' Έτσι είναι . Οι τραγωδίες του Αισχύλου,του Σοφοκλή και του Ευριπίδη εξακολουθούν να παίζονται μέσα από το πάθος που έχει εμποτίσει τα αγάλματα.
Στην αρχαία Ελλάδα ,όσα αγάλματα απεικόνιζαν θεούς δημιουργούνταν από καλλιτέχνες μυημένους σε συμβολισμούς-και συνήθως με την εποπτεία κάποιου ιερέα της αντίστοιχης θεότητας.Έτσι αποτυπώνονταν στο άγαλμα μια γλώσσα μυστηριακή,που σήμερα έχει ξεχαστεί.Αυτή η ''γλώσσα'' μπορούσε να μιλά κατευθείαν στο υποσυνείδητο του θεατή.
Επιπλέον η λέξη ''Τέχνη'' προέρχεται από το ρήμα ''τίκτω''=γεννώ.
Προφωνώς πρόκειται για εκείνην την Ομορφιά που γεννιέται από τον ανώτερο θείο κόσμο .Συνεπώς τ'αγάλματα είναι ένας ύμνος στον θείο κόσμο.
---αγγελική--
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου